Lupig sa higante
Labing dakong babag sa imbestigasyon sa sunudsunod nga mga aksidente sa kadagatan sa niaging mga adlaw mao ra sab ang mga buhatan nga gitahasan pagtino nga luwas alang sa mga pasahero ug sa kabtangan ang tanang mga barko sa di pa tugotan nga makalawig.
Ang Maritime Industry Authority (Marina) ug ang Philippine Coastguard (PCG) di mahitabo nga moangkon nga di seaworthy ang mga barko nga nalunod o naaberiya. Ni nga di takos ang ilang mga tripulante. Kay nagkahulogan ni nga wa katuman sa ilang trabaho ang duha ka buhatan. Mao nga kanunay lang matulisokan ang dagkong bawod ug ang kabangis sa kinaiyahan.
-o0o-
Mao tingaling wa gyoy kahumanan ang masulub-ong katalagman sa kadagatan. Kay ang mga buhatan nga napakyas pagpanalipod sa mga kinabuhi ug kabtangan sa kadagatan mao ra man sab ang nagsusi sa mga trahedya. Mao tingali nga wa pa gyod mausab ang busluton nga mga lagda. Kay ang mga buhatan nga gitahasan pagtapak sa mga buslot mao ra man say nag-una-una pagpangita og lusot.
Mao diay nga padayong nakalas ang mga kinabuhi ug napilde ang mga kabtangan sa kalikayan unta nga mga katalagman sa kadagatan. Kay ang mga buhatan nga gitahasan unta pagpanalipod nila didto na man hinuon nakapusta sa higanteng mga kompaniya sa barko nga nipalabi sa way panaganang pagpaburot sa ginansiya.
-o0o-
Napugos pag-angkon ang Marina nga ang kasagaran sa mga barko sa nasud karaan na kaayo, di na angay nga tugotan nga makalawig ug angay nga ilisan na og bag-ong mga sakyanan. Kay kasagaran sa mga barko napalit human naggamit og labing menos napu ka tuig sa Japan.
Ang lagda sa Marina nagtugot lang sa mga barko nga makalawig hangtod sa 15 ka tuig. Ang ihap magsugod sa pagpalit di sa paghimo. Sa ato pa, ang 25 anyos nga barko makalawig pa. Apan ang kadagkoan sa Marina niangkon nga may naglawig pang mga barko nga 35 anyos na.
-o0o-
Niangkon sab si Marina Administrator Ma. Elena Bautista nga ang RoRo vessels di luwas nga makalawig sa bukas nga kalaworan. Niangkon hinuon nga di siya makapatuman sa tanang mga lagda tungod sa dakong influencia sa mga kompaniya sa barko ngadto sa iyang mga labaw.
Kahibawo si Bautista unsay iyang dangatan kon mangisog pagpatuman sa mga lagda bisan kinsay maig-an, bisan kon ang gamhanang mga magpapatigayon pa. Ang iyang gipulihan nga si Vic Suazo, mas dugay pang naghupot sa katungdanan ug mahimong mas daghan pang nahibaw-an sa industriya kay ni Bautista, nipasangil nga ang tanang mga kawani sa Marina dinhi sa Sugbo ug Central Visayas naa sa payroll sa mga kompaniya sa barko. Nahibawo na tang tanan unsay nahitabo: Nawagtang si Suazo ug ang iyang mga gipasanginlan nagpabilin. [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com
No comments:
Post a Comment