GIPALAWAY ANG SUGBO
Kalain sa LTFRB. Nimando man tuod og 50 sentabos nga laslas sa plitehan sa PUJs apan sa Metro Manila ug sa Luzon ra. Nganong wa may apil ang Sugbo? Bohol? Siquijor? Negros Oriental? Leyte? Ug ubang mga lalawigan sa Kabisay-an ug Mindanao?
Ang mga pasahero ba lang diay sa Luzon ang nagkalisudlisod? Sila ra ba diay ang nagkinahanglan og tabang gikan sa kagamhanan? Sila ra ba diay ang angayng hatagan sa tukmang bahin sa dakong tidlom sa presyo sa lana dinhi sa ato? Ug sa mas dakong tidlom sa merkado sa kalibotan?
Sama sa naandan, magsugod ug matapos ba lang diay gihapon ang Pilipinas sa Luzon?
-o0o-
Kon ang sukaranan sa paglaslas sa plitehan mao ang dakong pagtidlom sa presyo sa lana, maapil unta ang Sugbo, Kabisay-an ug Mindanao. Kay sama sa gasoline stations sa Metro Manila ug Luzon, nius-os man sab ang presyo sa krudo ug LPG dinhi sa ato. Gawas lang kon napahimus sila sa Luzon og mas dakong laslas sa presyo sa lana maong, sama sa naandan, gipalaway na lang sab ta nila?
Kon di ang pagtidlom sa presyo sa lana, unsa man diay sukaranan sa pasiunang 50 sentabos nga laslas sa plitehan nga gimando sa LTFRB sugod karong Lunes? Tungod ba lang kay ang transport groups sa Metro Manila maoy nakauna og papogi pagtanyag paglaslas sa ilang plitehan niadtong Valentine's Day?
-o0o-
Dakong bakak ang pangangkon sa Malakanyang nga ang kagamhanan maoy nisugyot sa 50 sentabos nga laslas sa plitehan. Ang ACTU ug Pasang Masda maoy nihimo sa sugyot. Kon wa pang kabantay ang kagamhanan, gibangil ang sugyot sa nag-ung-ong unta nga mas dakong laslas sa plitehan.
Ang kahugpongan sa mga pasahero nangayog mas makiangayong P1 nga laslas sa plitehan sa PUJs ug buses ug P5 nga laslas sa flagdown rate sa taxis. Apan naabtikan sila sa mat-an nga transport groups nga naglikayng mabantang ang mas dakong burot sa ilang kita tungod sa baratong lana.
-o0o-
Salamat sa nagmika ug nagduhiraw nga LTFRB. Kansang bag-ong liderato, sama sa gipulihan nga nangaging mga liderato, way hanaw unsay mga gimbuhaton sa ilang buhatan. Gipahimutang sila sa katungdanan, di tungod sa ilang kasuhito sa industriya sa transportasyon, kon dili kay pulos sila tila sa lapalapa sa Malakanyang.
Maong inay mohimog makiangayong pagtuon pilay labing makiangayong plitehan—nga makabuhi sa mga drayber ug operators ug sa samang higayon di makapabuktot sa mga pasahero—nagpagamit na man hinuon sa pamolitika sa mga nagpahimutang nila sa gahom. Maong ang gidak-on sa usbaw o us-os sa plitehan mag-agad unsang bakukanga ang makauna pagsud sa ilang u. Ang petsa sa uminto o us-os inat-inaton aron maangkon sa mga politiko nga pinaskohan. O maatol sa sumad sa adlawng natawhan sa tsirman. [30] leo_lastimosa@abs-cbn.com
No comments:
Post a Comment